Nu kan du som hyresgäst hos Torsby Bostäder göra din felanmälan på mina sidor.
För att kunna ha tillgång till "Mina sidor" måste du vara registerad som användare och logga in med personnummer och PIN-kod. Du måste ange ditt sexsiffriga lägenhetsnummer (finns på ditt hyresavtal) när du registrerar dig.
Innan du gör en felanmälan, kom ihåg att du som hyresgäst ansvarar för att åtgärda "enklare" fel i din lägenhet. Till ex.: byte av glödlampor, rensning av golvbrunn, m.m.
Du är skyldig att anmäla fel och brister som uppstår i lägenheten. Kontrollera till exempel regelbundet att inte elementen läcker. Om ett fel uppstår med en större skada till följd, och du inte anmält det, kan du bli ersättningsskyldig.
Så här gör du en felanmälan:
- Logga in på mina sidor.
- Klicka på "felanmälan" i kolumnen till vänster. Välj "ny felanmälan".
- Fyll i alla (obligatoriska) fält och klicka på "spara".
- När du har sparat din felanmälan, får vi den direkt i vårat felanmälningssystem. Vi behandlar din felanmälan så snart vi kan. Är ditt ärende akut ring vårat kontor 0560-27240.
Vid fel på TV-kanaler/data ring Telias support 020-240 250.
Gäller det akuta fel utanför kontorstid, ring Q-Security tel 010 516 75 30
Upplåsning (avgiftsbelagt) - legitimation krävs:
Dagtid mellan 9.00-12.00 tel. 0560-27240 efter telefontid; Q-Security tel 010 516 75 30